مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 08:452023-12-07پزشكي

بی علامتی، شایع ترین علامت بیماری فشار خون


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فشار خون بالا، معمولاً بدون علامت است و متاسفانه بیشتر مردم اطلاعی از بیماری خود ندارند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فشار خون بالا، معمولاً بدون علامت است و متاسفانه بیشتر مردم اطلاعی از بیماری خود ندارند.

دکتر مهدی زنگنه، در گفت وگو با ایسنا- افزود: بیماری دیابت و فشار خون دو بیماری هستند که بیشتر خانواده ها درگیر آن هستند و چهار عامل خطر اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر شامل تغذیه نامناسب، کم تحرکی، مصرف الکل و دخانیات است که خوشبختانه این عوامل قابل کنترل است.

به گفته دکتر زنگنه، بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث و سرطان به ترتیب به عنوان سه علت اصلی مرگ ومیر در جامعه به شمار می روند.

دکتر زنگنه، ورزش و تحرک بدنی را مهمترین عامل کنترل بیماری های غیر واگیر عنوان کرد و افزود: فعالیت منظم بدنی به مدت 30 دقیقه در روز (150 دقیقه در هفته) می تواند از بروز بیماری های غیرواگیر پیشگیری نماید.

وی در خصوص پویش ملی سلامت گفت: پویش ملی سلامت، فرصت مناسبی را برای آگاهی از فشار خون و دیابت ایجاد کرده است و تمامی افراد 18 سال و بالاتر می توانند جهت اطلاع از فشار خون و قند خود به پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی علامتی، شایع ترین علامت بیماری فشار خون

بی علامتی، شایع ترین علامت بیماری فشار خون