مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-02بين الملل

کره جنوبی ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرد


وزارت دفاع کره جنوبی بامداد شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اولین ماهواره نظامی بومی پس از پرتاب به فضا با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و با زمین ارتباط برقرار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه خبری کی بی اس، در این بیانیه آمده است: موشک ماهواره بر فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس در ساعت 3:19 دقیقه بامداد شنبه (به وقت کره جنوبی) در پایگاه فضایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده پرتاب شده است.

این بیانیه می افزاید: ماهواره نظامی بومی کره جنوبی پس از جدا شدن از موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس، 14 دقیقه پس از پرتاب در مدار زمین قرار گرفته و در ساعت 4:37 دقیقه بامداد شنبه (به وقت کره جنوبی)، حدود یک ساعت پس از پرتاب با ایستگاه زمینی ارتباط برقرار کرده است.

به نوشته کی بی اس ارتش کره جنوبی قصد دارد پس از طی یک دوره 4 تا 6 ماهه آزمایشی، در نیمه اول سال آینده میلادی از این ماهواره بهره برداری نظامی کند.

ارتش کره جنوبی این ماهواره نظامی را بر اساس پروژه ای که در سال 2018 با هدف تقویت قابلیت های نظارتی و واکنش سریع علیه اهداف استراتژیک کلیدی کره شمالی راه اندازی شد به فضا پرتاب کرده و قصد دارد تا سال 2025 چهار ماهواره دیگر نظامی را نیز در ادامه این برنامه در مدار زمین قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرد

کره جنوبی ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرد