مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 05:152023-11-23دانش

ساخت دستگاه لایه نشانی با کاربرد در صنایع الکتریکی


محققان دانشگاه خوارزمی با حمایت ستاد اپتیک و کوانتوم معاونت علمی نوعی دستگاه لایه نشانی با کاربرد در صنایع الکتریکی و ساخت پنل های خورشیدی را به تولید رساندند.

- محققان دانشگاه خوارزمی با حمایت ستاد اپتیک و کوانتوم معاونت علمی نوعی دستگاه لایه نشانی با کاربرد در صنایع الکتریکی و ساخت پنل های خورشیدی را به تولید رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر سمیه سلمانی، استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی گفت: در پژوهشکده علوم کاربردی دانشگاه خوارزمی طرح ساخت دستگاه اسپری پایرولیز و چاپ صفحه ای را آماده کردیم و این طرح را به معاونت علمی ریاست جمهوری ارائه دادیم که مورد تایید و تصویب این معاونت قرار گرفت و در نهایت با اقدامات صورت گرفته، این دستگاه ساخته شد.

سلمانی با بیان اینکه ایده ساخت این دستگاه از سال 95 و به دنبال گسترش حوزه نانو مطرح شد، اظهار کرد: ما به دنبال ساخت دستگاهی بودیم که بتوانیم شرایط لایه نشانی پاششی کنترل شده ای برای ضخامت های نانومتری داشته باشیم که در آن زمان، این دستگاه در ایران موجود نبود که بتوانیم از آن استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه لایه نشانی با کاربرد در صنایع الکتریکی

ساخت دستگاه لایه نشانی با کاربرد در صنایع الکتریکی