مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 07:502023-11-22بين الملل

شلیک ماهواره نظامی کره شمالی به فضا/ سئول بخشی از توافق نظامی را تعلیق کرد


کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پرتاب ماهواره نظامی اش که سه شنبه شب انجام شده با موفقیت صورت گرفته؛ در این میان خبرگزاری یونهاپ هم گزارش کرد، - کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پرتاب ماهواره نظامی اش که سه شنبه شب انجام شده با موفقیت صورت گرفته؛ در این میان خبرگزاری یونهاپ هم گزارش کرد، سئول بخشی از توافق نظامی دو کره را در پی پرتاب این ماهواره نظامی از سوی کره شمالی تعلیق کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانس 24، کیم جونگ اون رهبری کره شمالی شاهد این پرتاب ماهواره ای بود و به دانشمندان و تکنسین ها تبریک گفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش کرد که این ماهواره به نام Malligyong-1 در مدار قرار گرفت.

در این میان، پیشنهاد سئول برای تعلیق بخشی از توافق نظامی بین دو کره که در سال 2018 امضا شده بود، امروز و در جریان نشست فوق العاده کابینه کره جنوبی تصویب شد.

بر این اساس، سئول بند سه ماده یک توافقنامه را به حالت تعلیق درآورده و به کره جنوبی اجازه می دهد فورا فعالیت های شناسایی و نظارتی در اطراف مرز با کره شمالی در منطقه اطراف خط مرزی نظامی که دو کره را از هم جدا می کند، از سر بگیرد.

این آژانس خبری همچنین اعلام کرد: کره شمالی به وضوح نشان می دهد که هیچ اراده ای برای پایبندی به توافقنامه نظامی 19 سپتامبر که برای کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلیک ماهواره نظامی کره شمالی به فضا/ سئول بخشی از توافق نظامی را تعلیق کرد

شلیک ماهواره نظامی کره شمالی به فضا/ سئول بخشی از توافق نظامی را تعلیق کرد