مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-03سياسي

مردی که تمام زندگی را به آرمانش بخشید


با همه فرصت ها و مناصب و موقعیت هایی که داشت اما؛ اساس اخلاق و آزادی خواهی و شجاعت و ادب و حکمت و ساده زیستی و راستگویی و زهد و دنیاگریزی و پاکدستی و از همه مهمتر هیچ انگاری قدرت و ثروت در زندگی او آن چنان موج می زد که تا امروز هم در خانه ای استیجاری و با مشقت بسیار زندگی می کرد.

- پایگاه خبری جماران؛ آیت الله محمد رضا رحمت در همان سال 1340 که با جمع کثیری از انجمن پیروان قرآن برای شرکت در مراسم چهلم آیت الله العظمی بروجردی از مشهد راهی قم شد با دقت و تحقیق به حاج آقا روح الله خمینی رسید و نهایت در عصر یکی از روزها با ایشان در منزلشان دیدار و از آنجا رسماً مقلد امام شد .

در سال های 41 و 42 با تاسیس کانون بحث و انتقاد در مشهد و تکثیر و توزیع اعلامیه های امام با شهید هاشمی نژاد آشنا و در متن مبارزات قرار گرفته و زندانی می شود.

سال 1346 قاچاقی راهی نجف شده و تا هجرت امام از عراق، در حلقه اول یاران و شاگردان ایشان و آیت الله شهید سید مصطفی خمینی قرار می گیرد.

ماجراهای تلخ و شیرین بسیاری از زندگی پر فراز و فرودش را برای من نقل کرده که کم و بیش شنیده ایم و خوانده ایم.

گفته ها بسیار است ولی من به اختصار چند نکته ای را که خود از زندگی و فکر و مرام او دریافته ام، با دوستان ارجمند به اشتراک می گذارم: ایت الله رحمت همه زندگی خود را برای آرمانش " بخشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی که تمام زندگی را به آرمانش بخشید

مردی که تمام زندگی را به آرمانش بخشید