مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-14اقتصادي

در دوسال گذشته مکمل به کشور وارد نشده است


رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل های تغذیه ای، ورزشی و انرژی زا گفت: در دوسال گذشته هیچگونه فرآورده مکمل وارد کشور نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سمیه طاهری کاشانی رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل های تغذیه ای، ورزشی و انرژی زا ضمن اشاره به اینکه در دوسال گذشته هیچگونه فرآورده مکمل وارد کشور نشده است، گفت: به ‍ طور خاص محصولات نهایی در این حوزه وارد کشور نمی شوند و بیش از 99 درصد از واردات به مواد اولیه ‍ محدود می شود؛ این محصولات در داخل کشور مورد آزمایش قرار می گیرند، برچسب زنی و بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند.

وی افزود: طی سال گذشته اداره مکمل نزدیک به 3 هزار و 500 IRC برای شرکت های مختلف تمدید و صادر کرده است.

رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل های تغذیه ای، ورزشی و انرژی زا گفت: وقتی شرکت یا کارخانه ای قصد دارد نمایندگی یک شرکت خارجی را دریافت کند و محصول آن شرکت را به صورت تحت لیسانس تولید کند، نیاز به گواهی تحت عنوان FSC دارد که مشخص شود محصول در آن کشور مجوز فروش دارد.

طاهری کاشانی درباره بخشنامه جدید فروش مکمل های غذایی گفت: در این بخشنامه تاکید شده است که خرید، فروش و عرضه مکمل های غذایی از طریق فضای مجازی دو شرط دارد؛ در ابتدا مجوزهای آن باید از سازمان غذا و دارو دریافت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوسال گذشته مکمل به کشور وارد نشده است

در دوسال گذشته مکمل به کشور وارد نشده است