مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 16:252023-11-22پزشكي

داروهای هورمونی چه بر سر زنان ورزشکار می آورد؟


ممکن است به دلیل تفاوت هایی که بین خانم ها و آقایان وجود دارد، عوارض مصرف استروییدها در زنان به شکل های دیگر و با شدت بیشتری جلوه کند.

- جی پلاس و به نقل از ایسنا؛ با وجود این که سوء مصرف مواد هورمونی خصوصا استروییدهای آنابولیک آندروژنیک بیشتر در آقایان بدنساز و ورزشکار شایع است، متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که تعدادی از خانم ها که در ابتدا تنها به منظور تناسب اندام و یا کاهش توده چربی بدن و افزایش حجم عضلات وارد باشگاه های بدنسازی می شوند، خیلی زود درگیر مصرف انواع هورمون ها، پرو هورمون ها و انواع استروییدهای آنابولیک آندروژنیک می شوند و ممکن است عوارضی بیشتر و پایدارتر از آقایان را تجربه کنند.

عوارض قلبی عروقی و کبدی ناشی از سوء مصرف این داروها جزء عوارض خطرناک و غیرقابل چشم پوشی است که در هر دو جنس مشاهده می شود.

در تعدادی از موارد، حملات قلبی و مرگ ناشی از مصرف آنابولیک استروییدها گزارش و شواهدی مبنی بر گرفتگی شریان کرونر در مرگ این افراد مشاهده شده است.

کاردیومیوپاتی (بیماری عضلات قلبی) در مصرف کننده های داروهای آنابولیک گزارش شده و از علائم آن خستگی شدید، درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی بوده که لازم است هر چه سریعتر تحت نظر پزشک قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای هورمونی چه بر سر زنان ورزشکار می آورد؟

داروهای هورمونی چه بر سر زنان ورزشکار می آورد؟