مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-07اقتصادي

دغدغه نبود صنایع بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور


چای ترش محصولی با خواص غذایی و دارویی فراوان که در پی غفلت مسئولان سیستان و بلوچستان بی نام و نشان راهی کشورهای همسایه می شود و ارزش افزوده آن نصیب کشاورزان این منطقه نمی شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان چای ترش محصولی با خواص غذایی و دارویی فراوان که در پی غفلت مسئولان سیستان و بلوچستان بی نام و نشان راهی کشورهای همسایه می شود و ارزش افزوده آن نصیب کشاورزان این منطقه نمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: سیستان و بلوچستان با سطح زیر کشت 630 هکتار چای ترش، قطب تولید این محصول در کشور است و شهرستان دلگان با 520 هکتار سطح زیر کشت رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

حسن شهلی بر، در گفت وگو با ایسنا افزود: میانگین برداشت محصول چای در دلگان به طور متوسط در هر هکتار 800 کیلو گرم است که پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت حدود 416 تن محصول چای ترش برداشت و روانه بازار مصرف شود.

شهلی بر بیان کرد: کار کاشت چای ترش در شهرستان دلگان در اواخر زمستان و اوایل بهار انجام و برداشت آن از اواخر آبان ماه آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی جهت تسهیل برداشت چای ترش دستگاهی را با کمک مکانیزاسیون در سطح کشور طراحی و در حال انجام مراحل تست است تا مشکل سختی برداشت چای ترش را برای کشاورزان کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه نبود صنایع بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور

دغدغه نبود صنایع بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور