مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 14:202023-12-19سياسي

ششمین ولیعهد کویت کدام یک از نوادگان الصباح خواهد بود؟


در پی درگذشت امیر کویت و تعیین ولیعهد این کشور به عنوان جانشین وی گمانه زنی هایی درباره گزینه ولایتعهدی جدید که ششمین ولیعهد کویت از زمان استقلال خواهد بود، - شکل گرفته است و منابع رسانه ای از دو گزینه اصلی تصدی این پست نام برده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کویت در حالی وارد مرحله جدیدی از حیات سیاسی می شود که مشعل الاحمد الجابر الصباح حکومت این کشور را به دست گرفته و جانشین نواف الاحمد الجابر الصباح ، امیر فقید این کشور شده است و همچنان سؤالاتی درباره اینکه چه کسی ولیعهد جدید کویت خواهد شد مطرح است.

وبسایت خبری الخلیج آنلاین در گزارشی در این باره نوشت: منصب ولیعهد، دومین منصب مهم در کشور کویت است که مستقیماً بعد از امیر در سلسه مراتب حکومتی قرار می گیرد و پس از فوت امیر این ولیعهد است که جانشین وی می شود.

اگرچه اصل چهار قانون اساسی کویت به امیر جدید یک سال مهلت می دهد تا ولیعهد خود را انتخاب کند، اما در این کشور مرسوم نیست که این انتصاب را به تأخیر بیندازند و درباره امیر فعلی کویت نیز همین اتفاق رخ داد و نواف الاحمد پس از انتصاب به عنوان امیر طی یک هفته مشعل را به عنوان ولیعهد خود برگزید.

حال باید دید که مشعل الاحمد الصباح چه کسی را ولیعهد خود می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ششمین ولیعهد کویت کدام یک از نوادگان الصباح خواهد بود؟

ششمین ولیعهد کویت کدام یک از نوادگان الصباح خواهد بود؟