مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 09:052023-12-09بين الملل

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسراییلی در غزه


اخیرا کاربران اسراییلی در شبکه های اجتماعی ویدئویی از رقص و آواز نظامیان این رژیم در غزه منتشر کرده اند، نگاهی به مضمون آن چه می خوانند، خالی از لطف نیست.

-   نظامیان اسراییلی در ادامه این همخوانی دسته جمعی می گویند: به میتسوا هلاخا عمل خواهم کرد و قوم عمالیق را نابود خواهم کرد .

میستوا هلاخه اشاره به مجموعه 613 فرمان در یهودیت دارد (میستوا به معنای فرمان و هلاخا به معنای مجموعه قوانین شریعت یهود است).

اما قوم عمالیق چه کسانی هستند که نظامیان اسراییلی در سرودشان قصد نابودی آن ها را دارند؟ متن روی تصویر جمله ای از کتاب تَثنیه (بخشی از تورات): به یاد داشته باشد که عمالیق با شما چه کرد.

  عمالیق یا بنو عملیق برای یهودیان همان جایگاه اهریمن و نیروی شیطانی را دارد، عمالیق نام قومی در تورات است که با بنی اسراییل در ستیز و جنگ بودند، برخی این قوم را از نسل عیسو (برادر بزرگ حضرت یعقوب نبی) می دانند و جایگاهی منفور در نزد فرهنگ یهودیت دارد، به طوریکه تاریخ نگاران یهود از جمله یوسفوس فلاویوس عمالیق را حرامزاده می خوانند و طبق کتاب تورات، یهوه خدای اسراییل بر آن ها خشم گرفته و قسم می خورد که نسل قوم عمالیق را از ریشه برکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسراییلی در غزه

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسراییلی در غزه