مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 12:252023-12-07بين الملل

احتمال مذاکره ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن


دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در جریان سفرش به جمهوری آذربایجان گفت، وزیر خارجه آمریکا انتظار دارد که همتایان ارمنستانی و آذربایجانی اش برای انجام گفت وگوهای صلح به واشنگتن سفر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک،  جیمز اوبرایان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا ضمن اشاره به دیدارهای مثبت و سازنده در باکو، این موضوع را در شبکه اجتماعی ایکس در قالب پستی منتشر کرد.

او نوشت: همانگونه که در دیدار با الهام علی اف، رییس جمهور جمهوری آذربایجان عنوان کردم، ایالات متحده آمریکا از سفر رییس بانک مرکزی و رییس انرژی این کشور به واشنگتن استقبال می کند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین تاکید کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مشتاق است تا جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان برای گفت وگوهای صلح به زودی به واشنگتن سفر کنند.

همچنین چند روز پیش وزیر خارجه آمریکا با رییس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در مورد احتمال امضای معاهده صلح میان این دو کشور گفت وگو و رایزنی کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای عنوان کرد: آنتونی بلینکن از تعهد الهام علی اف برای توافق صلحی بادوام میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال مذاکره ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن

احتمال مذاکره ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن