مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 17:352023-12-11اقتصادي

در بند گذشته: موانع تاریخی تحقق توسعه


کشورهای در حال توسعه به دلیل ویژگی های متمایزی که از سایر کشورها و مناطق جهان دارند، در ادبیات اقتصادی و روابط بین المللی به عنوان یک مفهوم مستقل مورد بررسی قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نشریه آفتاب خاورمیانه (بانک خاورمیانه) ،کشورهای در حال توسعه به دلیل ویژگی های متمایزی که از سایر کشورها و مناطق جهان دارند، در ادبیات اقتصادی و روابط بین المللی به عنوان یک مفهوم مستقل مورد بررسی قرار می گیرند.

به بیان دیگر، این نوع نگرش یک تقسیم بندی است که کشورهایی که در آن قرار می گیرند را از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی نسبت به کشورهای صنعتی و توسعه یافته متمایز کرده است.

نکته ای که نباید از آن غفلت کرد، علل توسعه نیافتن این کشورها، با توجه به سیر تاریخی است.

ریشه شناسی اصطلاح کشور درحال توسعه به کشوری گفته می شود که در مقایسه با سایر کشورها، از سطح زندگی پایین تری برخودار است.

اصطلاحات دیگری مانند جهان سوم و کشورهای با درآمد پایین و متوسط (LMIC) نیز برای اشاره به این کشورها، استفاده می شود که همگی، در دهه های بعد از جنگ جهانی دوم رواج پیدا کردند.

مقایسه بین کشورهای درحال توسعه و کشورهای توسعه یافته در هر دو بعد کمی و کیفی انجام شده و شاخص ترین ویژگی های گروه اول عبارتند از: شهرنشینی بی ضابطه، تولیدات اندک، خام فروشی، نهادهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در بند گذشته: موانع تاریخی تحقق توسعه

در بند گذشته: موانع تاریخی تحقق توسعه