مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 16:402023-12-20اقتصادي

علف های هرز، قاتل خاموش محصولات کشاورزی


با توجه به نزدیکی فصل رویش علف های هرز، مبارزه با این قاتل خاموش از اهمیت بالایی برخوردار است.

- علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور با تاکید بر این نکته که با هزینه ای کم می توان جلوی خسارت بالای علف های هرز را گرفت، اظهار کرد: کشاورزان نیشابوری در مبارزه با آفت ها وبیماری ها پیشرو هستند و لازم است که در مبارزه با علف های هرز نیز پیش قدم باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: با تغییر شرایط اقلیمی، زمان مبارزه شیمیایی با علف های هرز از اواخر زمستان به اواخر پاییز رسیده است اما بهترین روش مبارزه با علف های هرز، رعایت تناوب کشت است.

وی با بیان اینکه هرساله در کشور ما علف های هرز 25 درصد خسارت به محصول گندم وارد می کنند که 10درصد بیشتر از میانگین جهانی است، اضافه کرد: اگر در هر مترمربع زمین 500 سنبله گندم وجود داشته باشد و هر سنبله فقط 0/1 گرم از وزن خودرا به خاطر رقابت با علف های هرز از دست دهد، عملکرد 500 کیلوگرم در هکتار کاهش می یابد واین به معنای از دست رفتن 10 میلیون تومان از دسترنج کشاورز است.

مبارکی ادامه داد: با صرف مبلغ حداکثر 2 ونیم میلیون تومان درهکتار (گران ترین سم) برای سمپاشی به موقع واصولی می توان جلوی چنین خسارتی را گرفت و این در حالی است که قیمت سایر سموم در بازار کمتر از این مبلغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علف های هرز، قاتل خاموش محصولات کشاورزی

علف های هرز، قاتل خاموش محصولات کشاورزی