مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 14:002023-12-05اقتصادي

دلیل گرایش خانواده ها به سمت مشاغل خانگی


یک فعال حوزه کار مهم ترین دلیل گرایش خانواده ها به راه اندازی مشاغل خانگی را پایین بودن سرمایه و هزینه و تسهیل در صدور مجوز این کسب و کارها عنوان کرد.

- فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی افزایش گرایش به سمت مشاغل خانگی اظهار کرد: به طور معمول در هر خانواده ای مخصوصاً خانواده هایی که در شهرستان ها یا روستاها با مشکل بیکاری مواجهند و نمی توانند جذب بازار کار و اشتغال شوند، برای گذران زندگی و امرار معاش به مشاغل خانگی روی می آورند تا منبع درآمدی ولو حداقلی داشته باشند.

وی با اشاره به مزایای راه اندازی کسب و کارهای خانگی گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه زیادی نمی خواهد و ایجاد آنها در منازل و محل مسکونی سهل الوصول است، از این رو انگیزه و گرایش افراد به سمت مشاغل خانگی بیشتر شده است.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خانگی زود بازده و با بودجه اندک قابل راه اندازی هستند، گفت: خوشبختانه مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم کاهش پیدا کرده و دوندگی ها و بروکراسی های اداری گذشته تا حد زیادی از بین رفته و افراد بدون معطلی و به راحتی مجوز می گیرند که این مسأله نیز از دیگر علل گرایش افراد و خانواده ها به توسعه کسب و کارهای خانگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل گرایش خانواده ها به سمت مشاغل خانگی

دلیل گرایش خانواده ها به سمت مشاغل خانگی