مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 10:112023-12-03اجتماعي

تالاب «کانی برازان» مهاباد میزبان 60هزار قطعه پرنده شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان میزبان بیش از 60هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، فاروق سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان میزبان بیش از 60 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی شد.

وی افزود: این پرندگان با شروع فصل سرما در مناطق شمالی، وارد این پهنه آبی شده و تعداد این پرندگان به دلیل احیای تالاب و شرایط زیستی مناسب نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون پهنه آبی این تالاب در حدود 450 هکتار و از وضعیت آبی بسیاری مناسبی برخوردار شده و با توجه به خشک شدن بسیاری از تالاب های منطقه، مامنی برای پرندگان آبزی و کنارآبزی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله خوتکا، انواع مرغابی سرسبز و حنایی، تاجدار، فیلوکس، قوی فریادکش، کشیم بزرگ و گردن سرخ و کوچک، تنجه، آنقوت، خروس کولی، انواع آبچلیک، کاکایی ارمنی و سرسیاه و پرستوی دریایی در این تالاب بین المللی دیده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر گونه های بومی تالاب کانی برازان، برخی از گونه ها زمستان خود را در این تالاب سپری می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب «کانی برازان» مهاباد میزبان 60هزار قطعه پرنده شد

تالاب «کانی برازان» مهاباد میزبان 60هزار قطعه پرنده شد