مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 12:152023-11-25اقتصادي

آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات یک موقوفه در قیدار


رییس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان از آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات موقوفه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده زنجان خبر داد.

- علی ذوالقدری، رییس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان با پرداخت 200 میلیون ریال بابت جرایم غیرعمد به شاکیان یک پرونده از محل اجرای نیات خیرات و مبرات موقوفه قیدار نبی(ع) خدابنده که منجر به جلب رضایت شاکیان شد یک نفر زندانی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت و تعداد زندانیانی که از محل عواید این موقوفه آزاد شده اند به 6 نفر رسید  رییس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان گفت: شهر قیدار که در  زمان ایلخانان مغول روستایی کوچک بود توسط غازان خان به کابین  بلغان خاتون همسرش درآمد و این بانو نیز به خاطر نیک اندیشی و طبع بلند خود این روستا را وقف بقعه حضرت قیدار نبی(ع) و مساعدت به طلاب علوم دینی کمک به فقرا و انجام امور خیر کرد.

وی با بیان اینکه اکنون باتوجه به تبدیل قیدار به شهر کلیه املاک مسکونی و تجاری و اداری مستاجر موقوفه محسوب می شوند و اجاره سالیانه پرداخت می کنند، افزود: در نیات این موقوفه صرف و خرج شده و بخشی از آن نیز بابت توسعه و سرمایه گذاری در همین موقوفه مصرف می شود.

ذوالقدر ادامه داد: در طی دو تا سه سال اخیر مبلغ 36 میلیارد تومان بابت طرح توسعه بقعه تماماً از محل درآمدهای موقوفه هزینه شد که امسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات یک موقوفه در قیدار

آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات یک موقوفه در قیدار