مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-13پزشكي

60 درصد بیماران از بیماری فشار خون خود بی خبرند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون در استان را یک فرصت خوب برای مردم دانست و گفت: - ایسنا/سمنان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون در استان را یک فرصت خوب برای مردم دانست و گفت: براساس پژوهش های انجام شده 60 درصد بیماران از بیماری فشار خون خود بی خبرند.

دکتر سید سعید کساییان امروز (22 آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش ها و آمار ارسالی از مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون بالا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، تا کنون 1800 بیمار جدید شناسایی شدند.

وی ادامه داد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از 20 آبان ماه آغاز شد و تا 15 دی ماه 1402 ادامه دارد که هدف گذاری این پویش غربالگری 70 درصد افراد بالای 18 سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

کساییان از شناسایی مبتلایان به بیماری های غیرواگیر و به ویژه دیابت و فشار خون در قالب پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 83 درصد کل مرگ و میرهای بیمارستانی مربوط به بیماری های غیرواگیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد بیماران از بیماری فشار خون خود بی خبرند

60 درصد بیماران از بیماری فشار خون خود بی خبرند