مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 17:452023-12-04سياسي

علوم انسانی اسلامی در برزخ سنت و مدرنیته گیر افتاده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی -رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- در این نشست به بررسی «چالش های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی» پرداخته و با بیان اینکه هر چیزی وقتی در جامعه نهادینه شد .

- سلسله نشست های بازخوانی انتقادی ایده های دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه به همت میز علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی -رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- در این نشست به بررسی چالش های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی پرداخته و با بیان اینکه هر چیزی وقتی در جامعه نهادینه شد برساخته خود یعنی علم و تمدن جدید را با خود به همراه می آورد، گفت: بنده اصلی ترین چالش را در علوم انسانی اسلامی این می دانم که ساحت فکر آن منقح و نهادینه نشده است زیرا اگر چیزی در حد فکر بماند و در جامعه نهادینه نشود و جان مخاطبان به وسیله آن فکر تسخیر نشود حرکت تمدن سازانه و چرخه تولید علم هم شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: علوم انسانی اسلامی نه تبدیل به فرهنگ علمی در مراکز علمی شده است و نه چرخه تولید دانش را بر محور خود قرار داده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم انسانی اسلامی در برزخ سنت و مدرنیته گیر افتاده است

علوم انسانی اسلامی در برزخ سنت و مدرنیته گیر افتاده است