مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 09:202023-11-27اجتماعي

سیمای معماری «امامزاده یحیی» در میامی دگرگون و مدرن شده است


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: بر کنار کشف رود در این مسیر زیستگاه های کهن و سازه های معماری مهمی وجود داشته و دارد که یکی از آن ها آرامگاه یحیی بن حسین بن زید بن امام زین العابدین است که در سال های اخیر دستخوش تغییر شده است و بنای فعلی شباهتی به بنای اولیه ندارد.

- سیمای معماری امامزاده یحیی در میامی دگرگون و مدرن شده است ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: بر کنار کشف رود در این مسیر زیستگاه های کهن و سازه های معماری مهمی وجود داشته و دارد که یکی از آن ها آرامگاه یحیی بن حسین بن زید بن امام زین العابدین است که در سال های اخیر دستخوش تغییر شده است و بنای فعلی شباهتی به بنای اولیه ندارد.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: محور اصلی راه خراسان یا جاده ابریشم از غرب به شرق، پس از عبور از نیشابور از سنگ بست می گذشته و به سمت سرخس پیش می رفته است، اما آن راه انشعاباتی نیز داشته که شهرها و آبادی ها را به راه ابریشم ارتباط می داده که از جمله 2 شاخه فرعی، محور راه ابریشم را به مشهد ارتباط می داده است.

وی افزود: راهی که از نزدیکی رباط فخر داوود به سمت شمال شرق از راه اصلی جدا شده و پس از عبور از منزل شریف آباد، از جلو رباط طرق گذشته وارد مشهد می شده و راه دیگری که از سنگ بست به سمت شمال جدا می شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمای معماری «امامزاده یحیی» در میامی دگرگون و مدرن شده است

سیمای معماری «امامزاده یحیی» در میامی دگرگون و مدرن شده است