مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-10اقتصادي

هنرنمایی سفال و سرامیک لالجین در اکسپوی ترکیه 2023


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان همدان اعلام کرده است که نمایشگاه اکسپو سوغات 2023 از 23 تا 26 آذرماه آغاز به کار می کند و سفال و سرامیک لالجین در این نمایشگاه هنرنمایی خواهد کرد.

- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان همدان اعلام کرده است که نمایشگاه اکسپو سوغات 2023 از 23 تا 26 آذرماه آغاز به کار می کند و سفال و سرامیک لالجین در این نمایشگاه هنرنمایی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تیر ماه 1395 بود که شهر لالجین استان همدان در میان بررسی ها از شورای جهانی صنایع دستی عنوان شهر جهانی سفال را گرفت؛ هرچند همچنان انتقادهایی به این شهر سفالی با ورود کالاهای چینی وارد است و ویترین هایی را نظاره گر است که بر اساس ادعای بسیاری از کارشناسان تهدیدی برای این شهر با عنوان جهانی است.

قدمت سفال لالجین بر اساس مستندات موجود به بیش از 700 سال می رسد و یکی از مراکز عمده ساخت سفال در ایران و جهان محسوب می شود؛ به طوری که عنوان پایتخت سفال ایران را یدک می کشد.

سفالینه های ساخت لالجین با تنوع بسیار زیاد صدها نوع ظروف تزیینی و مصرفی را شامل می شود؛ چراکه هزار کارگاه سفال در شهر لالجین وجود دارد که مواد اولیه آن ها از خاک رس مخصوصی که صرفاً در این منطقه وجود دارد، تهیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرنمایی سفال و سرامیک لالجین در اکسپوی ترکیه 2023

هنرنمایی سفال و سرامیک لالجین در اکسپوی ترکیه 2023