مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-21سياسي

دبیر شورای فرهنگ عمومی: چیستی حقیقت را رسانه ها تعیین می کنند


در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزای فارس، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی با تحسین فعالیت های رسانه ای مردم پایه، نقش و جهت دهی علمی، مبتنی بر اندیشه های دینی را تاثیر گذار دانست.

امامی بیان داشت: مفهوم پساحقیقت به واسطه اتفاقاتی تعریف شد که در نیمه قرن بیستم ایجاد شد و مفهوم واقعیت رسانه ای به طور جدی این بود که رسانه صرفا واقعیت را توصیف کند اما امروز خود واقعیت را رسانه می سازد و سرعت تحول فناوری های اجتماعی باعث می شود استقلال وجود حقیقت از بین رفته و در دست رسانه قرار گیرد.

بازتاب حقیقت در دست رسانه هاست وی با بیان اهمیت و نقش رسانه در عصر جدید، تصریح کرد: در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به گستردگی مخاطبان در فضای مجازی، تشریح کرد: پساحقیقت متاثر از مخاطب بوده چرا که در این عصر معنای صداقت و حقیقت نزد مردم دنیا، تا حدی تحت تاثیر رسانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر شورای فرهنگ عمومی: چیستی حقیقت را رسانه ها تعیین می کنند

دبیر شورای فرهنگ عمومی: چیستی حقیقت را رسانه ها تعیین می کنند