مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-10سياسي

حقوق بشر توسط کشورهای قدرتمند به گروگان گرفته شده است


سند حقوق بشر گروگان برخی از کشورهای ذی نفوذ است، کشوری که توانایی بیشتری دارد، می تواند مفاهیم این سند را به نفع خود تفسیر کنند.

- رییس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: سند حقوق بشر گروگان برخی از کشورهای ذی نفوذ است، کشوری که توانایی بیشتری دارد، می تواند مفاهیم این سند را به نفع خود تفسیر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباسعلی کدخدایی، رییس پژوهشکده شورای نگهبان امروز در همایش روز جهانی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر از نظر تا عمل که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: بحث حقوق بشر نیاز به تفکیک دارد بر اساس اقتضای جامعه جهانی، اعلامیه 1948 و اسناد دیگر آن وفاقی را در میان دولت ها برای ارتقای جایگاه بشر ایجاد شد.

وی افزود: اندیشمندان و دانشمندان زیادی پیرامون موضوع حقوق بشر صحبت کردند، مطالب مختلفی در زمینه فلسفه و عمومی نوشته شده است، ضروریست پیرامون حقوق انسان، اسناد و مدارکی باشد تا مسیری تعیین شود این مهم بر کسی پوشیده نیست و به همین خاطر این فکر در جامعه جهانی پس از جنگ شکل گرفت.

کدخدایی ادامه داد: اندیشه حقوق انسان از قرن ها پیش بین صاحب نظران و اندیشمندان وجود داشته است؛ اما باید بررسی کرد که بعد از 1948 و مقداری جدی تر در سال 1966 این حرکت جهان را به کجا رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بشر توسط کشورهای قدرتمند به گروگان گرفته شده است

حقوق بشر توسط کشورهای قدرتمند به گروگان گرفته شده است