مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:262023-12-13سياسي

پدافند جنوب غرب به پهپاد کرار مجهز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیین الحاق پهپادهای کرار  مسلح به موشک هوا به هوای مجید با حضور جمعی از فرماندهان نظامی به منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور در بندر ماهشهر تحویل داده شد.

امیر سرتیپ دوم سعید امیری فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس ،پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت پهپاد کرّار بیش از یک دهه است که در نیروهای مسلح کشور استفاده می شود.

این پهپاد ابتدا برای ارزیابی سامانه های راداری و موشکی نیروی پدافند هوایی به کار می رفت اما در ادامه با ارتقای کرّار، این پهپاد مجهز به موشک شد و توانست اهداف زمینی را هدف قرار دهد.

اخیرا ارتش با ارتقای مجدد کرّار، توانست برای اولین بار با موفقیت موشک هوا به هوای مجید را بر این پهپاد نصب کند.

وی افزود: عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

وی تصریج کرد:موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به 2 صورت حرارتی و تصویری هدف را رهگیری و دنبال می کند و یک دستاورد کاملا بومی است، پهباد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدافند جنوب غرب به پهپاد کرار مجهز شد

پدافند جنوب غرب به پهپاد کرار مجهز شد