مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 05:052023-12-09سياسي

حسینیه ای که 400 سال میزبان عزاداران مادر و پسر است


حسینیه ثارالله شهرستان کوهبنان قدمتی 400 ساله دارد و همه ساله مراسم مذهبی و عزاداری محرم و صفر را پرشور برگزار می کند و ایام فاطمیه نیز میزبان خیل عظیم عزاداران حضرت مادر است.

- خبرگزاری فارس کرمان _ علی اصغر نامجوکوهبنانی: مکان های مذهبی و تاریخی کشور ما فراوانی نسبتا خوبی دارند، به نظر می رسد بیشتر یادگارهای ماندگار از دل تاریخ، رنگ وبوی مذهبی داشته اند.

یکی از آن یادگاری های گذشتگان که میراث ارزشمندی هم به حساب می آید، حسینیه ثارالله در محله انصار کوهبنان است .

حسینیه ای با قدمت 400 سال که همه ساله در آن به مناسبت ایام فاطمیه ، محرم و صفر مراسم عزاداری و تعزیه خوانی برگزار می شود.

آن زمان به شکل حجره حجره بود که توسط سید رحیم از سلسله جلیل القدر سادات از شهر سبزوار بازسازی، مقاوم سازی و توسعه داده شد.

حسینیه وسط محله انصار کوهبنان به شکل مربع بوده و در هر ضلع آن 6 حجره وجود داشته، حجره های کنار منبر مربوط به مردان و حجره های پایین منبر مربوط به زنان بود هر حجره مرتبط با یکی از خاندان های ساکن در این محله بوده که عموما سادات از اهالی اصلی محله انصار هستند.

ورودی زنان از دو درب کوچه های کناری و ورودی مردان از درب اصلی حسینیه بوده است، سقف حسینیه هم باز بوده چند روز قبل از شروع محرم از چادری قدیمی که منقش به تصاویر است پوشیده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینیه ای که 400 سال میزبان عزاداران مادر و پسر است

حسینیه ای که 400 سال میزبان عزاداران مادر و پسر است