مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-21سياسي

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی


همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به استان گلستان و بهره برداری از فاز اول عملیات احیا، علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله جدید بندر ترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

- ایسنا/گلستان همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به استان گلستان و بهره برداری از فاز اول عملیات احیا، علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله جدید بندر ترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

طی مراسمی که پس از بازدید دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از خلیج گرگان و جزیره آشوراده و پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله فلزی جدید بندر تاریخی ترکمن به شکل رسمی افتتاح شد.

اجرای عملیات علاج بخشی خلیج گرگان از پروژه های مصوب دور اول سفر رییس جمهور به استان گلستان در اسفند ماه 1400 بود که فاز نخست آن امروز 30 آذر ماه و در یازدهمین سفر استانی از دور دوم سفرها به بهره برداری رسید.

تا قبل از عملیات احیا، پیش از این حدود یک سوم مساحت خلیج گرگان خشک شده بود که پس از اجرای عملیات لایروبی و بازگشایی کانال آشور تراز آب خلیج گرگان 40 سانتی متر افزایش یافت و بندر تاریخی ترکمن پس از حدود 20 سال از زیر گل و لای بیرون کشیده شد تا فعالیت دریا محور و تردد از سواحل استان گلستان به دریای خزر آسان و از سرگرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی