مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-10اقتصادي

شوری آب خلیج گرگان 44 درصد کاهش یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، نوراله عباسی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان به خبرنگاران گفت: با اقدامات انجام شده در قالب طرح احیای خلیج گرگان، - مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب طرح احیای خلیج گرگان گفت: شوری پهنه آبی خلیج گرگان 44 درصد کاهش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، نوراله عباسی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان به خبرنگاران گفت: با اقدامات انجام شده در قالب طرح احیای خلیج گرگان، اکنون امکان ورود بیش از 160 میلیون مترمکعب آب به این خلیج راهبردی فراهم شده است.

وی افزود: قبل از اجرای اقدامات علاج بخشی، شوری آب خلیج گرگان به 48 میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به 27 میلی گرم در هزار رسیده و 21 میلی گرم در هزار از آن کاسته و کیفیت آب بهتر شده است.

عباسی افزود: اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج گرگان برقرار و حدود 30 سانتی متر ارتفاع آب افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده تراز آب خلیج با دریا هم سطح شود.

گفتنی است پس از حدود یکسال و نیم عملیات عمرانی، حدود 20 روز قبل، کانال آبرسان آشوراده بازگشایی شد و تبادل آبی بین خزر و خلیج گرگان میسر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوری آب خلیج گرگان 44 درصد کاهش یافت

شوری آب خلیج گرگان 44 درصد کاهش یافت