مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 10:452023-11-28اقتصادي

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در همدان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت بیش از 570 هزار هکتار محصولات گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه خبر داد و گفت: پیش بینی تولید گندم 700 هزار تن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، شهرام پرورش صبح امروز در کارگروه کشت های پاییزه از کشت بیش از 570 هزار هکتار محصولات گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه استان خبر داد و اظهار کرد: با رعایت تاریخ مناسب کشت، تأمین نهاده های مورد نیاز، بذور اصلاح شده و ادوات مناسب زمینه تولید کمی و کیفی در استان ایجاد شده است.

  وی با بیان اینکه 450 هزار هکتار گندم آبی و دیم با پیش بینی تولید حدودا 700 هزار تن کشت شده است افزود: کشت 145 هزار تن جو آبی و دیم با پیش بینی تولید 300 هزار تن نیز انجام شده است.

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفت: 3 هزار هکتار کلزا نیز با پیش بینی تولید 6 هزار تن در قالب کشت های پاییزه زیر کشت رفته که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش سطح زیر داشته است.

  وی با تاکید بر اینکه طبق برآوردها 80 درصد گندم آبی و 98 درصد گندم دیم به صورت مکانیزه کشت می شود تصریح کرد: در سال زراعی جاری 17 هزار تن بذور مناسب غلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در همدان

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در همدان