مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:302023-12-19بين الملل

کدام مناطق ایران بیشتر در معرض تغییر اقلیم قرار دارند؟


تغییر اقلیم نه یک ادعا نه یک وهم و نه یک تهدید علمی است بلکه واقعیتی است که از 50 سال گذشته آغاز شده و هر سال که می گذرد شدت آن بیشتر می شود و استان های دو سوی رشته کوه البرز خشکسالی و تغییر اقلیم فاجعه آمیزتری را تجربه می کنند.

- حسین اینانلو در گفت وگو با ایسنا تغییر اقلیم را یک ابر بحران جهانی دانست و اظهار کرد: تغییر اقلیم یک اتفاق جهانی است که مربوط به یک کشور و یا منطقه خاص از کره زمین نیست و این موضوع اگر بر پایه های علمی اگر بررسی شود به گزارش سایت قطره و به نقل ازIPCC استناد دارد که از سال 1988 و به دنبال نمایان شدن تغییر اقلیم در سازمان ملل شکل گرفت.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم در سراسر جهان به یک شکل و یک اندازه رخ نمی دهد، در ایران و در خاورمیانه تغییر اقلیم 2 نمود اصلی خود یعنی گرم شدن و خشک شدن هوا را نشان داده است.

در کشور ما هر ساله 1.

1 میلی لیتر کاهش بارش در درازمدت مشاهده شده است در حالی که کل بارش سالانه در ایران 250 میلی لیتر است.

این کارشناس حوزه اقلیم شناسی بیان کرد: در ایران طی 50 سال گذشته که تغییر اقلیم به طور جدی آغاز شده ما 50 میلی لیتر از بارش کشور را یعنی یک پنجم کل بارش ها را از دست داده ایم که موضوع نگران کننده ای است و در مورد دما هر ساله به طور میانگین 4 درجه سانتیگراد افزایش داشته ایم که این هم بسیار خطرناک است و نیز این موضوع را در مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام مناطق ایران بیشتر در معرض تغییر اقلیم قرار دارند؟

کدام مناطق ایران بیشتر در معرض تغییر اقلیم قرار دارند؟