مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 19:352023-12-20بين الملل

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و اردن درباره آتش بس در غزه


وزیر خارجه انگلیس که به امان پایتخت اردن سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تلاش های صورت گرفته در خصوص برقراری آتش بس در غزه گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس با أیمن الصفدی همتای اردنی خود دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و برقراری آتش بس در غزه گفت وگو کرد.

  وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد که الصفدی و کامرون اوضاع فاجعه بار غزه، تلاش های صورت گرفته برای برقراری آتش بس در غزه و تضمین ارسال کمک های انساندوستانه کافی و فوری به نوار غزه را بررسی کردند.

  دو طرف همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر و مکانیزم هایی جهت تضمین ورود کاروان های امدادرسانی به غزه برای مقابله با فاجعه انسانی تأکید کردند.

  به نوشته روزنامه رأی الیوم ، الصفدی برقراری آتش بس در غزه را ضروری خواند و درباره پیآمدهای انسانی، امنیتی و سیاسی فاجعه بار تداوم جنگ در غزه هشدار داد.

  وی همچنین بر موضع ثابت اردن در مخالفت با هر گونه تعامل امنیتی با غزه و جداسازی آن از کرانه باختری و نیز تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کرد.

  طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون 19667 نفر طی حملات هوایی و توپخانه ای اسراییل به شهادت رسیده و 52586 نفر نیز زخمی شده اند که بیش از 70 درصدش از میان زنان و کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و اردن درباره آتش بس در غزه

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و اردن درباره آتش بس در غزه