مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-13اقتصادي

تولید سالانه بیش از300 تن عسل در شهرستان نور


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور تعداد کلنی های زنبور این شهرستان را 47 هزار و 436 عدد اعلام کرد و گفت: سالانه 308 تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

- صادق خرمایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، با اشاره به فعالیت 475 زنبوردار در شهرستان نور اظهار کرد: امسال 308 تن عسل به ارزش تقریبی هزار و 300 میلیارد ریال در زنبورستان های این شهرستان تولید شد.

   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه عسل جزء مواد غذایی پرانرژی است که علاوه بر خواص فراوان به عنوان ماده ای دارویی حتی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از پیری زودرس می توان استفاده کرد، افزود: عسل تولیدی این شهرستان به صورت خودمصرفی است و تولید مازاد برای کمک به معیشت خانوار در بازارعرضه و به فروش می رسد.

خرمایی تصریح کرد: با انجام عملیات میدانی سرشماری زنبورستان ها، تعداد کلنی های این شهرستان 47 هزار و 436 بوده که توسط کارشناسان پهنه مراکز پنجگانه جهاد کشاورزی نور شناسایی و تایید شده است.

 خرمایی با اشاره به اینکه در هنگام سرشماری، کوچ زنبورستان ها ممنوع بود، گفت: نتایج این طرح در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شد.

پایان پیام/86023/غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از300 تن عسل در شهرستان نور

تولید سالانه بیش از300 تن عسل در شهرستان نور