مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 19:402023-12-19اقتصادي

آب اندازی و بهره برداری آزمایشی از خط انتقال آب سد تبارک به شهر قوچان آغاز شد


با حضور سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، آب اندازی و بهره برداری آزمایشی از خط انتقال آب از سد تبارک به تصفیه خانه شهر قوچان آغاز شد.

- ایسنا/خراسان رضوی با حضور سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، آب اندازی و بهره برداری آزمایشی از خط انتقال آب از سد تبارک به تصفیه خانه شهر قوچان آغاز شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند عملیات اجرایی طرح گفت: با توجه به اهداف احداث سد مخزنی تبارک در تأمین نیاز آب شرب و بهداشت شهر قوچان و رهاسازی حجم آب تنظیمی بخش شرب در حوضه میانی در سنوات قبل شاهد بروز مشکلات کمی و کیفی بودیم.

علی محمد سیفی، خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات کمی و کیفی، طرح خط انتقال آب از سد مخزنی تبارک به شهر قوچان با هدف تأمین 5 میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشت مردم قوچان، مطالعه و عملیات اجرایی آن از سال 1398 آغاز شد.

وی افزود: این طرح شامل، کانال بتنی هوادهی به طول 500 متر و خط انتقال آب با لوله های فولادی و فایبرگلاس در اقطار 600-500 میلیمتر به طول 23 کیلومتر و حوضچه هوادهی ورودی به تصفیه خانه با گنجایش 500 مترمکعب با دبی 238 لیتر بر ثانیه اجرا شده است.

سیفی اعتبار هزینه شده در این طرح تا پایان آبانماه سال جاری را 1368 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای تکمیل عملیات اجرایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب اندازی و بهره برداری آزمایشی از خط انتقال آب سد تبارک به شهر قوچان آغاز شد

آب اندازی و بهره برداری آزمایشی از خط انتقال آب سد تبارک به شهر قوچان آغاز شد