مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 10:002023-12-20اقتصادي

ایران آمادگی ارتقای روابط خود با ترکمنستان در حوزه گاز را دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدابراهیم رییسی شامگاه سه شنبه (28 آذرماه) در گفت وگو تلفنی با سردار بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان، - رییس جمهوری در مکالمه تلفنی با همتای ترکمنستانی خود ضمن ابراز رضایت از رشد قابل توجه روابط دو کشور به ویژه در عرصه تجاری گفت: ایران آماده افزایش همکاری ها بین دو کشور در حوزه برق و گاز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدابراهیم رییسی شامگاه سه شنبه (28 آذرماه) در گفت وگو تلفنی با سردار بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان، ضمن ابراز رضایت از رشد قابل توجه روابط دو کشور در سال های اخیر، به ویژه افزایش حجم تجارت فی مابین، بر ضرورت تسریع در اجرای توافق های مهم نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی، حمل ونقل و ترانزیت تأکید کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای ارتقای همکاری میان دو کشور در حوزه برق و گاز، بر توسعه همکاری های تهران - عشق آباد در بخش حمل ونقل و ترانزیت با بهره گیری از ظرفیت بنادر جنوبی ایران از جمله بندرعباس و بندر چابهار نیز تأکید کرد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به پیشینه و سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور و فراهم بودن زمینه ارتقای بیشتر همکاری های فرهنگی دو ملت، از آمادگی ایران برای برگزاری برنامه مشترک فرهنگی با ترکمنستان و بزرگداشت چهره ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران آمادگی ارتقای روابط خود با ترکمنستان در حوزه گاز را دارد

ایران آمادگی ارتقای روابط خود با ترکمنستان در حوزه گاز را دارد