مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 17:002023-11-23اقتصادي

اکران تازه ترین طرح گرافیکی هفته بسیج در میدان فردوسی


همزمان با هفته بسیج، چند طرح گرافیکی با وام گرفتن از آثار فاخر و ارزشمند حکیم ابوالقاسم فردوسی، برای نخستین بار تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، رضا خوش تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج، از اکران تازه ترین طرح گرافیکی هفته بسیج در میدان فردوسی شهر تهران خبر داد.

خوش تراش پسندیده گفت: با توجه به گرامیداشت هفته بسیج و شعار محوری هفته بسیج سال 1402 بسیج، امید ملت ایران ، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) تصاویری از خدمت رسانی و خدمات ارزنده بسیج را در قالب چند طرح گرافیکی ارائه نموده است که این طرح ها برای نخستین بار با وام گرفتن از آثار فاخر و ارزشمند شاعر و حکیم پرآوازه ملی و مذهبی یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی تولید شده است.

وی افزود: با بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از شاهنامه فردوسی، دریافتیم که قریب به 40 بیت از اشعار شاهنامه با واژه بسیچ همراه است، به همین بهانه مرکز هنرهای تجسمی انقلاب، در راستای تولید این اثر از این بیت وام گرفت.

نشاید درنگ اندرین کار هیچ، کجا آید آسایش اندر بسیچ .

مفهوم این بیت این است که در هنگام بسیج و آماده کردن نیروها آسایش معنایی ندارد، حال در تفاسیر متعددی این بیت معنای این را بیان می کند که باید سریعا اقدام کنیم و صبر دیگر صلاح نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکران تازه ترین طرح گرافیکی هفته بسیج در میدان فردوسی

اکران تازه ترین طرح گرافیکی هفته بسیج در میدان فردوسی