مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-05اجتماعي

ساماندهی و مرمت قلعه شوش پس از چند سال وقفه


اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از آغاز طرح ساماندهی، حفاظت و مرمت مجدد قلعه باستان شناسی شوش با بررسی و برنامه ریزی کارشناسی و براساس شرایط و اولویت های موردنیاز بنا پس از چند سال وقفه خبر داد.

- ایسنا/خوزستان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از آغاز طرح ساماندهی، حفاظت و مرمت مجدد قلعه باستان شناسی شوش با بررسی و برنامه ریزی کارشناسی و براساس شرایط و اولویت های موردنیاز بنا پس از چند سال وقفه خبر داد.

پس از آسیب شناسی و مستندنگاری وضعیت این بنای تاریخی نسبت به اصلاح سیستم دفع فاضلاب، اجرای آجرفرش و جاگذاری بخش های فرسوده کف فرش و اصلاح بندکشی در حیاط اول قلعه اقدام شده و در حال انجام است.

همچنین با هدف سبک سازی برج ضلع شرقی موسوم به کبوترخانه نیز عملیات برچیدن و حذف مداخلات در حال اجرا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصلاح سیستم ذخیره و انتقال آب از دیگر اقدامات در حال اجرا در راستای ساماندهی بنا است.

مرمت، بندکشی و استحکام بخشی دیواره هایی از نمای بیرونی قلعه، اصلاح مسیرهای دسترسی گردشگری و اصلاح سیستم روشنایی هم از بخش های دیگر این فصل از طرح ساماندهی و مرمت این اثر تاریخی ارزشمند به شمار می رود.

این قلعه در معرض آسیب های بیولوژیکی به ویژه موریانه قرار گرفته بود و با هدف حذف و مقابله با این آفات مطالعات و آزمایش هایی نیز در دست پیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی و مرمت قلعه شوش پس از چند سال وقفه

ساماندهی و مرمت قلعه شوش پس از چند سال وقفه