مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 10:002023-12-14پزشكي

از نشانه های اوتیسم چه می دانید؟


روانپزشک کودک و نوجوان، با بیان اینکه نشانه های ابتلا به اوتیسم غالبا پیش از سه سالگی مشخص می شوند، گفت: اصرار زیاد به یکنواختی از مهم ترین نشانه های اختلال طیف اوتیسم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، امین ماهورام، با اشاره به نشانه های اوتیسم خفیف، اظهار کرد: رفتارهای تکراری و علاقمندی های محدود، از ویژگی های اصلی مبتلایان به طیف اوتیسم با هر شدتی است.

در گروهی از کودکان مبتلا عملکرد خوب زبانی و هوشی در کنار ویژگی های ذکر شده دیده می شود که اختلال آنها آسپرگر نام دارد.

دستیار روانپزشکی کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه مبتلایان به طیف اوتیسم به سختی ارتباط دوطرفه یا دوسویه برقرار می کنند ادامه داد: عدم به اشتراک گذاری مناسب علایق خود و پاسخ مناسب به علایق و احساسات دیگران، مشکل در برقراری ارتباط چشمی به جا و کافی، ضعیف عمل کردن زبان بدن و ارتباط کلامی و یا غیر کلامی مشکل دار در این افراد بارز است.

این افراد نه می توانند به قدر کافی از حالت چهره و بدن دیگران به افکار و احساسات آنها پی ببرند و نه می توانند به درستی احساسات خود را در چهره، تن صدا یا حالت بدن نشان دهند.

ماهورام با اشاره به اینکه مبتلایان به اوتیسم در دوست یابی نیز دچار مشکل هستند ادامه داد: کودکان به طور معمول قبل از سن مدرسه، بازی های تخیلی دارند و با دوستان هم سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نشانه های اوتیسم چه می دانید؟

از نشانه های اوتیسم چه می دانید؟