مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 02:002023-11-25اقتصادي

رقیب گرافن با ساختار دو بعدی و استحکام و رسانایی بالاتر تولید شد


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به ساخت نوعی ماده دو بعدی دست یافتند که کاربرد آن در ابزارهایی چون ابرخازن ها و سنسورها موجب ارتقا ویژگی های آنها می شود.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به ساخت نوعی ماده دو بعدی دست یافتند که کاربرد آن در ابزارهایی چون ابرخازن ها و سنسورها موجب ارتقا ویژگی های آنها می شود.

علیرضا اسکندری از محققان این طرح، اظهار داشت: محصولی که در این طرح ما به تولید رساندیم ماده دو بعدی به نام بروفن است که به عنوان رقیب جدی و جدید برای گرافن به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گرافن را یک ماده دو بعدی دانست که در صنایع مختلفی چون الکترونیک، ابرخازن ها و سنسورهای نوری کاربرد دارد و اظهار کرد: بروفن به دلیل دارا بودن دو خاصیت، به عنوان رقیب گرافن مطرح است.

یکی از این ویژگی ها، رسانایی بسیار خوب بروفن نسبت به گرافن و ویژگی مثبت دیگر استحکام بالای آن است.

اسکندری بروفن را یک ماده دو بُعدی دانست که تماما از بور ساخته شده است و یادآور شد: مواد دو بُعدی نیاز به بسترهایی دارد که بر روی آن سوار شوند و این ماده به گونه ای است که در هر بستر و زیرلایه ای می توان آن را سوار کرد.

این محقق با اشاره به نوآوری صورت گرفته در تولید این ماده دو بُعدی، خاطر نشان کرد: نوآوری کار ما روش سنتز و ساخت ماده بروف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقیب گرافن با ساختار دو بعدی و استحکام و رسانایی بالاتر تولید شد

رقیب گرافن با ساختار دو بعدی و استحکام و رسانایی بالاتر تولید شد