مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-11دانش

نگاه جدید تلسکوپ فضایی «جیمز وب» به بازمانده یک ابرنواختر


عکس جدید «تلسکوپ فضایی جیمز وب» از یک بازمانده ابرنواختر، ویژگی های اسرارآمیزی را آشکار می کند که در نور فروسرخ نزدیک پنهان شده اند.

- نگاه جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب به بازمانده یک ابرنواختر عکس جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک بازمانده ابرنواختر، ویژگی های اسرارآمیزی را آشکار می کند که در نور فروسرخ نزدیک پنهان شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، بازمانده ابرنواختر ذات الکرسی آ (Cassiopeia A) یا (Cas A) مانند یک وسیله تزیینی براق و گرد که آماده قرار گرفتن در نقطه مناسب روی درخت کریسمس است، در عکس جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب می درخشد.

بازمانده ابرنواختر Cas A در فاصله 11 هزار سال نوری از ما در صورت فلکی ذات الکرسی (Cassiopeia) قرار دارد و تخمین زده می شود که حدود 340 سال پیش منفجر شده باشد.

دوربین فروسرخ نزدیک (NIRCam) جیمز وب از Cas A عکس گرفته و این انفجار ستاره ای را با وضوحی نشان می دهد که پیشتر در این طول موجها غیر قابل دسترسی بود.

این نگاه با وضوح بالا، جزییات پیچیده ای را از پوسته در حال انبساط مواد به تصویر می کشد که پیش از انفجار، با گاز منتشر شده از ستاره برخورد کرده است.

بازمانده ابرنواختر Cas A یکی از نمونه های بازمانده ابرنواختر در کیهان به شمار می رود که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه جدید تلسکوپ فضایی «جیمز وب» به بازمانده یک ابرنواختر

نگاه جدید تلسکوپ فضایی «جیمز وب» به بازمانده یک ابرنواختر