مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 19:002023-12-12سياسي

قابلیت های ویژه سامانه پدافندی رسول در مقابله با تهدیدات هواپایه


فرمانده منطقه پدافندی جنوب شرق کشور گفت: سامانه پدافندی رسول همچون دست بلندی نیروی پدافند هوایی را در مقابله با تهدیدات هواپایه حمایت خواهد کرد و نقطه عطفی در توان پدافندی کشور محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گروه های پروازی پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به هوای مجید در روزهای گذشته با حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.

پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم افزایی وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام برساند.

موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده؛ به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می کند و یک دستاورد کاملا بومی است.

پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.

با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده ای از عملیات پدافند هوا پایه به صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین تر نسبت به استفاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت های ویژه سامانه پدافندی رسول در مقابله با تهدیدات هواپایه

قابلیت های ویژه سامانه پدافندی رسول در مقابله با تهدیدات هواپایه