مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-06اجتماعي

آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت فسیلی است نه مازوت سوزی


رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه آلودگی هوا ناشی از مازوت سوزی نیست، اظهار کرد: در نیروگاه های تهران به هیچ وجه مازوت سوزی رخ نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داریوش گلعلیزاده صبح امروز در نشستی خبری که در اداره کل محیط زیست استان تهران پیش از بازدید خبرنگاران از نیروگاه بعثت برگزار شد، اظهار کرد: مطالبی مبنی بر اینکه علت آلودگی هوای تهران مازوت سوزی است، مطرح شد که نادرست است.

مخزن مازوت نیروگاه بعثت از سال 1391 با حکم قضایی پلمب است البته اگر هم پلمب نبود، به این دلیل که این نیروگاه داخل شهر است، مازوت استفاده نمی شد.

وی با بیان اینکه اگر مازوت مصرف شود، به خوبی قابل مشاهده و تشخیص است، ادامه داد: نیروگاه منتظرالقائم کرج هم تاکنون صرفا گاز مصرف کرده و به هیچ وجه مازوت نسوزانده است و این کار را نخواهد کرد.

رییس مرکزملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در اصفهان هم دو نیروگاه داریم که امسال مازوت سوزی نداشته اند.

نیروگاه شازند استان مرکزی هم مازوت مصرف نکرده است.

گلعلیزاده تاکید کرد: نیروگاه ها عامل آلودگی هوا نیستند و هر سال زمانی که با وارونگی دما مواجه می شویم، شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت فسیلی است نه مازوت سوزی

آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت فسیلی است نه مازوت سوزی