مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-19اقتصادي

پیش بینی صادرات 12 هزار تن از محصولات کشاورزی استان قزوین تا پایان امسال


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین به 12 هزار تن افزایش یابد.

- یوسف درخشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 9700 تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشور های روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به 12 هزار تن افزایش یابد.

این مسوول اذعان کرد: 85 درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش ها از سازمان غذا و دارو نیز می باشند.

درخشان خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش ها مجوز صادرات برای محصول صادر می شود.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان 5 هزار و 500 تن می باشد که پیش بینی می شود میزان صادرات کشمش نیز از 500 تن به 1500 تن افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی صادرات 12 هزار تن از محصولات کشاورزی استان قزوین تا پایان امسال

پیش بینی صادرات 12 هزار تن از محصولات کشاورزی استان قزوین تا پایان امسال