مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 14:052023-12-16اقتصادي

ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید


معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با شناسایی 27 پهنه امیدبخش جدید در حوزه ذخایر معدنی استان کردستان، میزان ذخایر معدنی استان به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

- ایسنا/کردستان معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با شناسایی 27 پهنه امیدبخش جدید در حوزه ذخایر معدنی استان کردستان، میزان ذخایر معدنی استان به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

مهدی سیفی باغی خانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی محدوده های امیدبخش معدنی در کردستان دستاورد ارزشمندی در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت معدنی این استان است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 58 درصد از سطح استان به عبارتی 12 هزار و 700 کیلومتر مربع پهنه بندی و زیر اکتشافات نوین معدنی و زمین شناسی قرار گرفته است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به پرواز ژئو فیزیک انجام گرفته 58 درصد زمین ها در چهار پهنه دیواندره، سقز، قروه و بیجار در قالب 40 محدوده برای بحث تعیین تکلیف و جذب سرمایه گذار به ایمیدرو داده می شود.

سیفی باغی خانی ادامه داد: همچنین با اکتشافات انجام شده 7 محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، 6 محدوده در پهنه بیجار و 14 محدوده طلا و سنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید

ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید