مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-03اجتماعي

بقعه مسعودیه اصفهان گنجینه ای درون خانه انقلاب اسلامی


بقعه مسعودیه اصفهان در یک سرداب قدیمی، میراثی از قبرستانی کهن با کاشی کاری های زیبا و چشم نواز است که مدفن یکی از محدثین و دانشمندان بزرگ قرن سوم هجری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سردابی هیجان انگیز و زیبا در کنار خانقاهی کوچک با دیوارهای گلی بازسازی شده و پنجره های چوبی دست ساز امروزی چشم را نوازش می دهد و امتداد نگاه را به قبری داخل خانقاه هدایت می کند.

مزار شیخ ابومسعود احمد ابن فرات رازی از محدثین و دانشمندان بزرگ قرن سوم هجری در محدوده اطراف میدان شهدا و خیابان جامی اصفهان قرار دارد که قسمت کوچک و بجا مانده ای از قبرستان آب بخشان یا مردبان که در برخی منابع آب بخشگان نیز نوشته شده است و تا سال 1314 قبرستان وسیعی بوده است.

به گفته سید مصلح الدین مهدوی(کتاب مزارات اصفهان) قبرستان آب بخشان قدیمی ترین قبرستان اصفهان است که تاریخ ضبط شده دارد و قدیمی ترین قبر تاریخ دار آن متعلق به شیخ ابو مسعود رازی - 258 ه ق – و آخرین قبر مربوط به آقا محمد مهدی ارباب - 1314 ق است.

این قبرستان در سال 1314 هنگام احداث میدان شهداء و خیابان های منتهی به آن(چهارباغ پایین، ابن سینا، فروغی، کاوه و مدرس) بطور کامل از بین رفته و به خیابان و مدرسه و درمانگاه و منازل مسکونی و مغازه تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقعه مسعودیه اصفهان گنجینه ای درون خانه انقلاب اسلامی

بقعه مسعودیه اصفهان گنجینه ای درون خانه انقلاب اسلامی