مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 18:202023-12-03سياسي

می خواهیم فناوری هسته ای را بیش از پیش در زندگی مردم پدیدار کنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آیین رونمایی از سامانه «آیریک طیف» با هدف آنالیز اتمی عناصر و سامانه خود حفاظ گامای بهبود یافته برای حذف آفات محصولات کشاورزی اظهار کرد: - رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد که تا پایان دولت سیزدهم، سامانه های پرتودهی که در 12 قطب در نظر گرفته شده، در کشور نصب خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آیین رونمایی از سامانه آیریک طیف با هدف آنالیز اتمی عناصر و سامانه خود حفاظ گامای بهبود یافته برای حذف آفات محصولات کشاورزی اظهار کرد: رونمایی از این دو سامانه در راستای اجرای مفاد سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله سازمان در حوزه کاربرد پرتو ها به دنبال این هستیم که نقش فناوری هسته ای را بیش از پیش در زندگی مردم پدیدار کنیم، افزود: سامانه خود حفاظ گاما در حوزه های سلامت، محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

اسلامی تصریح کرد: این سامانه چهارمین سامانه پرتودهی خود حفاظ گاما است که بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در مراکز از پیش تعیین شده، مستقر خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهیم فناوری هسته ای را بیش از پیش در زندگی مردم پدیدار کنیم

می خواهیم فناوری هسته ای را بیش از پیش در زندگی مردم پدیدار کنیم