مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 08:162023-12-21اقتصادي

همت دولت جهادی برای تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد


خبرگزاری فارس گلستان - اعظم محبی: هرساله با فرارسیدن فصل تابستان شاهد کمبود برق در گلستان هستیم و با مدیریت بار در بخش خانگی و صنایع، از پیک عبور می کنیم.

گلستان در روزهای اوج مصرف به هزار و 500 مگاوات برق احتیاج دارد و حدود 900 مگاوات کمبود برق داریم.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت به حوزه تقویت زیرساخت های توزیع برق استان تزریق شده است اما با این وجود در فصل گرما، بسیاری از صنایع مجبور به تعطیلی می شوند.

راه اندازی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول می تواند بخش عمده ای از نیاز مشترکان استان را در حوزه های مختلف تامین کند و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

به گفته استاندار گلستان فاز دوم نیروگاه علی آباد کتول قرار است500 مگاوات انرژی تولید کند و بر این 400 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این پروژه تخصیص داده شده است.

چند روز پیش با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رییس بنیاد مستضعفان و استاندار گلستان تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری احداث و راه اندازی سه واحد بخار در نیروگاه علی آباد کتول به امضا رسید.

*کمبود 600  مگاوات برق در گلستان مدیرعامل نیروگاه برق علی آبادکتول در گفت وگو با خبرنگار فارس، ظرفیت تولید برق در گلستان را  900 مگاوات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همت دولت جهادی برای تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد

همت دولت جهادی برای تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد