مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-19سياسي

دست خالی پژوهش در بودجه بندی/ رابطه مستقیم تولیدات علمی بر رشد اقتصادی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری، مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پایان نامه های برتر دانشگاه صدا و سیما با حضور رییس دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان و پیمان صالحی، - معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: رابطه مستقیمی بین تولیدات علمی مبتنی بر دانش بومی و رشد اقتصادی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری، مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پایان نامه های برتر دانشگاه صدا و سیما با حضور رییس دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان و پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

پیکان صالحی در این مراسم با تاکید بر مسئله محور بودن پژوهش ها و پیوستگی در نظام نوآوری گفت: تبدیل ایده به محصول و رساندن آن به بازار را نظام نوآوری می گویند.

وی افزود: در نظام نوآوری سطوح آمادگی فناوری بسیار مهم است در فناوری مبتی بر دانش بومی تا در پژوهش های اولیه ورود نکنیم نمی توانیم رشد داشته باشیم و فناوری را به بازار برساینم.

وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی و توسعه دانش بومی در این حوزه افزود: در علوم انسانی، اجتماعی و دینی تولید دانش بومی بسیار مهم است که اگر این اتفاق نیفتند باید این دانش را وارد کنیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به کسب رتبه 15 در اسکپوس گفت: دستاورد بزرگ ما این است که در سال 2022 رتبه 15 را کسب کردیم در حالی که در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست خالی پژوهش در بودجه بندی/ رابطه مستقیم تولیدات علمی بر رشد اقتصادی

دست خالی پژوهش در بودجه بندی/ رابطه مستقیم تولیدات علمی بر رشد اقتصادی