مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 11:502023-11-28سياسي

صاحب «ساعت طلای خلبانان در آمریکا» که بود؟


همایش کوه پیمایی کارکنان و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش به یاد شهید خلبان ابراهیم امید بخش برگزار شد، اما او که بود؟ - همایش کوه پیمایی کارکنان و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش به یاد شهید خلبان ابراهیم امید بخش برگزار شد، اما او که بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهید ابراهیم امیدبخش در سال 1332 در بهبهان دیده به جهان گشود.

او پس از سپری کردن دوره تخصصی آموزش خلبانی به مدت 2 سال به استخدام نیروی هوایی جمهوری اسلامی درآمد.

خلبان شهید ابراهیم امیدبخش پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 1352 به آمریکا اعزام و در سال 1354 با گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا (این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می شد) به وطن بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.

شهید ابراهیم امیدبخش بامداد روز بیست و هفتم آبان ماه سال 1359 به همراه همرزمانش در مسیر بازگشت از ماموریت هدف آتش پدافند زمین به هوای نیروهای بعثی قرار گرفت و به همراه همرزمش شهید خلبان محمدتقی حسینی به فیض شهادت نائل آمده و برای همیشه جاوید الاثر شدند.

همایش کوهپیمایی کارکنان نیروی هوایی ارتش به مناسبت گرامیداشت شهید سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری، رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نظری و راهبردی این نیرو و جمعی از کارکنان، پیشکسوتان و خلبانان نهاجا در ارتفاعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صاحب «ساعت طلای خلبانان در آمریکا» که بود؟

صاحب «ساعت طلای خلبانان در آمریکا» که بود؟