مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 12:102023-11-26پزشكي

عملیات موفق نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی نادر O بمبیی


یک بیمار نیازمند به خون در بیمارستانی در نیکشهر پس از انجام آزمایشات تعیین گروه خون، دارای گروه خونی نادر O بمبیی شناخته و عملیات دشوار یافتن خون مناسب برای وی توسط سازمان انتقال خون آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،گروه خون O بمبیی یک گروه خونی بسیار کمیاب و نادر است که شیوع آن 4 در 1 میلیون نفر است و تفاوت آن با سایر افراد با گروه خونی o این است که باید به این بیماران فقط از خون اهداکننده با گروه o بمبیی تزریق کرد.

 پس از تشخیص ناسازگاری در کراس مچ خون بیماری در آزمایشگاه بیمارستان محمد رسول الله(ص) شهرستان نیکشهر، نمونه خون بیمار در آزمایشگاه تخصصی بررسی شد و با مشخص شدن گروه خونی نادر این بیمار، جستجو در بانک اطلاعاتی گروه های خونی نادر توسط واحد سرولوژی اختصاصی اداره کل انتقال خون استان سیستان بلوچستان شروع شد و یک اهدا کننده ساکن شهر زهک با این گروه خونی شناسایی و از وی درخواست شد با مراجعه به مرکز اهدای خون شهرستان زابل خون اهدا کند.

بنابراین گزارش، خون اهدا شده در کوتاه ترین زمان به مرکز استان ارسال و پس از انجام فرآیندهای لازم و در سریعترین زمان نیز به بیمارستان نیکشهر منتقل شد تا به بیمار تزریق شود و خوشبختانه با این اقدام، بیمار که در وضعیت بحرانی قرار داشت نجات یافت و به زندگی بازگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات موفق نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی نادر O بمبیی

عملیات موفق نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی نادر O بمبیی