مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 13:152023-11-23اقتصادي

قوانین موجود، صادرت و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد


دبیر هیئت رییسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: برخی دستورالعمل ها و مصوبات به گونه ای تدوین می شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، رضا جعفری ظهر امروز در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیئت نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: صادرات و واردات همزاد یکدیگرند و از مقوله های اصلی تجارت هستند، اما برخی دستورالعمل ها و مصوبات به گونه ای تدوین می شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می گیرند.

وی  افزود: طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز و مرکز پژوهش های اتاق تبریز، تحریم های بانکی، عدم تعامل با کشورهای دنیا و چند نرخی بودن ارز، سه مشکل عمده ای هستند که صادرات را با چالش مواجه کرده اند.

جعفری گفت: ایران از سال 1357 در تحریم است، اما معضل اصلی صادرکنندگان در این برهه از زمان، تحریم های پولی، مالی و بانکی است که به شدت مشکل ساز است.

وی با اشاره به وجود تورم در کشور تاکید کرد: حرف تجار این است که نرخ ارز باید به صورت تدریجی و به شکلی افزایش یا کاهش یابد که از تنش ها و ضربات شدید جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین موجود، صادرت و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد

قوانین موجود، صادرت و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد