مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 16:052023-12-20بين الملل

توجیهات مشابه برای کشتار؛ از ساخت سلاح های بیولوژیک تا کاربرد فسفر سفید در غزه


در میان سلاح های کشتار جمعی بعضی ممنوعند و بعضی به مراتب ممنوع تر.

برای درک این موضوع که چرا کاربرد موادی چون فسفر سفید از سوی صهیونیست ها علیه فلسطینیان واکنشی از جانب غرب برنمی انگیزد باید به فلسفه غربی توسعه انواع سلاح های نامتعارف رجوع کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: چرا آمریکایی ها قطعنامه آتش بس فوری در غزه را وتو می کنند؟ چرا جلوی کشتار غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان در اراضی اشغالی گرفته نمی شود و در عوض آمریکایی ها خود مستقیما شریک نسل کشی شده اند؟ چرا محدودیتی در کاربرد سلاح های غیرمتعارف مانند فسفر سفید از سوی صهیونیست ها به چشم نمی آید؟ چرا بدیهی ترین اصول و قواعد جنگی مانند ممنوعیت حمله به بیمارستان ها از سوی نظامیان اسراییلی رعایت نمی شود؟ برای رسیدن به پاسخ این قبیل پرسش ها باید به پس زمینه های ذهنی غربی ها به عنوان موسسان و حامیان صهیونیسم رسوخ کرد؛ جایی که در آن توسعه سلاح های شیمیایی و میکروبی برای ایجاد بازدارندگی یا پیشبرد اهداف جنگی توجیه و حتی تئوریزه شده و همچنان می شود.

غلبه جنگ طلبان بر جنبش صلح طلبی با توجیه جلوگیری از درگیری های فرسایشی جنبش صلح طلبی که پس از جنگ جهانی اول به راه افتاد و به جامعه ملل و کنفرانس خلع سلاح ژنو منتهی شد، تحت تاثیر این دیدگاه که فناوری های مدرن باید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجیهات مشابه برای کشتار؛ از ساخت سلاح های بیولوژیک تا کاربرد فسفر سفید در غزه

توجیهات مشابه برای کشتار؛ از ساخت سلاح های بیولوژیک تا کاربرد فسفر سفید در غزه