مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-03فرهنگي

تولد 191 سالگی پیرترین حیوان زنده دنیا در خشکی + فیلم


مراقبان «جاناتان»، پیرترین حیوان زنده «خشکی زی» در جهان، تولد 191 سالگی این لاک پشت کهنسال را در جزیره «سنت هلنا» جشن گرفتند، هرچند آنها احتمال می دهند که جاناتان سنش از این هم بیشتر باشد.

- مراقبان جاناتان ، پیرترین حیوان زنده خشکی زی در جهان، تولد 191 سالگی این لاک پشت کهنسال را در جزیره سنت هلنا جشن گرفتند، هرچند آنها احتمال می دهند که جاناتان سنش از این هم بیشتر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اسپوتنیک، گینس اعلام کرد: جاناتان لاک پشت غول پیکر جزیره سیشل که عنوان پیرترین حیوان زنده دنیا در خشکی و همچنین قدیمی ترین گونه لاک پشتی در جهان را در حال حاضر به خود اختصاص داده، 191 ساله شد.

جو هالینز ، دامپزشک قدیمی که از این لاک پشت مراقبت می کند، می گوید: جاناتان اکنون از نظر سلامتی در شرایط مطلوبی است و همه نشانه ها در حال حاضر ما را امیدوار می کند که او به قرن سوم زندگی خود برسد، البته اگر محاسبات ما از سن و سال او درست بوده باشد و تا الان این رکورد را رد نکرده باشد.

این لاک پشت کهنسال، مدت کوتاهی پس از مرگ ناپلئون به دنیا آمد.

گفته می شود که جاناتان در حدود سال 1832 میلادی سر از تخم درآورده و 50 سال بعد از تولدش نیز از سیشل به قلمرو خارج از بریتانیا آورده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد 191 سالگی پیرترین حیوان زنده دنیا در خشکی + فیلم

تولد 191 سالگی پیرترین حیوان زنده دنیا در خشکی + فیلم